maandag 3 november 2014

Catching up!

En toen was het ineens november!
Veel te lang niet geblogd,
maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is hoor!

And then suddenly it's November!
Too lang ago since I've blogged,
but that doesn't mean nothing has happened!





Ik wilde al een tijd lang iets doen met dit patroon van de cirkels.
Het is een kussen geworden.
De ene kant is veelkleurig geworden,
de andere kant in groentinten en een beetje geel.

Zo kan je in een handomdraai de bank een andere look geven.

I really like this pattern, I made a cushion of it.
One side is multi-coloured,
the other side is green and a little bit of yellow.






Het patroon heb ik HIER vandaan.
Het is wel in het Engels.

De inspiratie voor deze cirkels vond ik op de site van Facilececile.
Ik vind haar geweldig mooie dingen maken 
en kijk dan ook regelmatig even op haar blog.

Het pompomrandje komt HIER vandaan.

En ik gebruikte mijn lievelingsgaren op dit moment:
Stonewashed van Scheepjeswol.

The pattern can be found over HERE.
I found the inspiration for this cushion at the blog of Facilececile (French!).
She makes beautiful things!

The pattern of the pom pom edge is over HERE.

And I used my favourite yarn for this project:
Stonewashed of Scheepjeswol (Dutch!).






Ik ben een beetje in een groene mood op dit moment.
Ik kocht dit kussenhoesje bij de HEMA.
Vond hem een beetje kaal,
dus pimpte de hoes op met jojo's uit het boek van 
Maaike van Koert: Puur Haken.

I'm a bit in a green mood at the moment.
I bought this cushion cover at the HEMA
and I covered it with a string of jojos.
The pattern can be found in the beautiful book Puur Haken











En omdat die cirkels haken ook best wel verslavend is,
haakte ik er nog een paar onderzetters bij.
Ik haakte er een extra randje vasten omheen in een andere kleur.
Weer eens wat anders ook dan al die bloemenmotieven.

It became a bit of an addiction,
so I hooked a few coasters using this circle pattern.






En die jojo's haken is ook heel leuk,
dus dat werd een lange ketting....

And I also hooked a lot of those jojos....





De kleurtjes passen mooi bij de papieren lantaarntjes.

I really like the colours,
they look fine together with the paper lantern in the window.




Heb nog een aantal dingen liggen,
waarover ik ga bloggen.
Dus binnenkort meer!

Tot gauw!

Hope to see you soon!


26 opmerkingen:

  1. Aaaaah, mooie plaatjes....!
    Beide kanten van het kussen zijn gaaf zeg.... Leuk weer eens een ander rondje haken!
    Ga meteen even verder neuzen op die blogs :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig allemaal, wat heb je veel gemaakt zeg!! En de kleuren zijn schitterend, dat zal gezellig staan allemaal!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The pattern is great ::: also for coaster! I love the color that you choose! Have a great monday!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig allemaal!! De kussens, maar ook je leuke toepassing van de jojo's. Zo'n heerlijk patroon! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat gaaf allemaal!! Heel bijzonder, dat cirkelpatroon.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw wat een prachtige kussens,echt jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn je hier ook weer even te zien! Prachtig haakwerk allemaal, heerlijke kleuren. Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk patroon... die cirkels. En fijne kleuren. Mooi!!!
    Groetjes, Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er heel mooi uit. Die kussens fleuren onmiddellijk alles op! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk!! Mooi kussen geworden! Ben dol op dat geel en mintgroen ❤️

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Graag zou ik willen weten of je ook in opdracht kussrn haakt-zo mooi als deze-groet van Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De kussen met cirkels is gaaf! Erg mooie kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk allemaal! Ik vind vooral de groene kant van het kussen mooi. Mooie kleuren! Ik ben nu ook met cirkels bezig. Ik begin het wel een beetje zat te worden, maar moet nog even doorgaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke projecten allemaal! Ik vind zelf de groen/gele kant van het eerste kussen echt prachtig! Zelf heb ik nog niet met stonewashed gewerkt, toch maar eens mee beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. your crocheted cushion is my favourite !!!
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo! Fantastische projekten al weer! Super leuk! Scheepjeswol Stone Washed is ook een van mijn favorieten!!! Dankje voor de inspiratie!!!
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Volgens mij ben je verslaafd aan rondjes... hihihihi maar ze zijn dan ook erg schattig. En je kunt er ook zo veel mee. Leuk hoor!!!

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, echt heel mooi! En helemaal mijn kleurtjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben verliefd op de rondjes! Dat kussen, geweldig :). Ik moet echt eens een project gaan maken met scheepjes stonewashed, ik kom het steeds vaker tegen online.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat een leuke combo's allemaal, totaal niet mijn kleur, maar ik vind het er wel allemaal heel mooi uitzien. Lekker bezig geweest! Leuk om weer eens wat van je te horen. Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. In groene mood ... vind ik leuk, hou ik ook van! Blogje met prachtige dingen, je kussen is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er lekker vrolijk uit, wat een mooie kleuren bij elkaar zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat prachtig! Fantastische kleuren en patroon! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  24. This is stunning, I love the combination of colours, the styling and the photography!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beautiful work and gorgeous colours. Thank you for posting in English too. Its much appreciated.
    Hugs from England

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.