dinsdag 17 september 2013

Leuk bloemetje



Dit bloemetje is een beetje vanzelf ontstaan, misschien bestond ie al wel,
dit is in ieder geval mijn versie en die gaat als volgt:

Je begint met 3 lossen.




Dan haak je 9 vasten in de eerste losse (zie pijltje).
Je sluit het rondje met 1 halve vaste in de 2e losse,
je moet nu 10 "v-tjes" hebben.




Nieuwe kleur aanknopen,
dan op 1e v-tje (gewoon onder de V insteken): 3 lossen,
op 2e v-tje: 3 stokjes, dan 3 lossen haken,
op 3e v-tje: 1 halve vaste, dan weer 3 lossen haken.
Dan op 4e v-tje weer 3 stokjes haken,
zo het hele rondje volmaken.




Bij het laatste (vijfde) bloemblaadje geen 3 lossen haken maar 2 lossen,
dan met  1 halve vaste eindigen in de 1e losse (zie pijltje).



Dan afhechten en nieuwe kleur aanknopen.
Je begint onder de 3 lossen van de vorige toer:
1 vaste (niet te strak haken!), dan 1 vaste om de 3 lossen,
dan op de 3 stokjes een vaste haken,
dan weer 1 vaste om de 3 lossen,
1 vaste onder de halve vaste,
etc.






Tot je helemaal rond bent, eindig met 1 halve vaste in de eerste vaste.
Dan afhechten.




Binnenkort een paar ideetjes, waar ik zoal de bloemetjes voor gebruik.




24 opmerkingen:

  1. Een leuk bloempje,
    bedankt voor de uitleg!
    Komt beslist wel eens van pas.
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh Thank you, It look simple, even I can do that.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn hier thuis nog steeds blij met de gewonnen bloemetjes! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor het delen. Misschien bestond het al, ik zou het niet weten, maar dan vast niet zo duidelijk uitgelegd. Ik ga deze bloemetjes zeker maken. Ik heb nog een grijs vestje liggen voor mijn jongste dochter, denk dat ik de rand daarvan met deze bloemetjes ga versieren. Zal het resultaat op mijn blog laten zien.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een heel mooi bloemetje, die ga ik even op mijn pinbord zetten. Dank je wel voor het delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief bloemetje...ThanXx Ellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke bloemetje! En bedankt voor het delen. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke! Die ga ik zeker een keertje maken :-)
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt om het patroon en tuto van dit leuke bloempje met ons te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk! Heb gelijk zin het haken weer eens op te pakken :-). Is eigenlijk wel een voornemen voor de winter, dussss... ga ik dit bloemetje goed onthouden!

    Groetjs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. thank you!!!! This is so lovely!!!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk bloemetje. Vroeger kon je in je omgeving uitleggen dat jij die bedacht had, maar tegenwoordig met al dat bloggen blijkt alles al wel een keer gedaan. Dat is soms stom en soms ook wel heel leuk. Ik ga ze in elk geval maken en noem ze het 'Ellebel-bloemetje'.Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Preciosas flores !!!!
    Y gracias por compartirlas con todas nosotras.
    Besitos.
    M.Isabel
    https://www.facebook.com/ConEstasManitasCreo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi en minder moeilijk dan je op het eerste zicht zou denken ... :-) Merciekes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.