zondag 7 mei 2017

Het einde van de vakantie...

De twee weken meivakantie,
die grotendeels in april viel,
zit er alweer op.

Na een heerlijke week in Denemarken,
nog een rommelweek erachter aan. Ook wel fijn hoor.

Enkele impressies van Denemarken...

We have had two weeks of holidays, and they have now come to an end.
We had a lovely week in Denmark, and another week at home.
Some impressions of Denmark...


Vejers Strand








Fanø 




Ribe




Esbjerg



Qua handwerken gaat het ook lekker, al ben ik wel met veel te veel dingen tegelijk bezig,
waardoor lang niet alles af komt voorlopig....

Vanaf maart ben ik vooral geïnspireerd geraakt door Nienke Landman van Mooi van draad,
door haar nieuwe boek "Haken en breien in kleur en structuur", 
en de workshop "Handschoen borduren" die ze gaf bij Studio Sier in Dinxperlo.

Enkele impressies van mijn projecten die daaruit ontstonden
(deze zijn wel allemaal af trouwens,
op één na dan...)

The crafting is going fine as well, although I'm working on too many projects at the moment.
I mostly got inspired by a new craft book of Nienke Landman from Mooi van Draad (for you English readers: unfortunately it's only in Dutch).
Some impressions of the projects which resulted from there...







Nieuwe verslaving vrees ik









Staphorster stipwerk, maar dan geborduurd





Ik borduurde ook een vestje, en het is gelukt!




Probeerseltje


Tot gauw!
See you soon!

9 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van jullie vakantietrip. Wat een stilte daar. Om even lekker bij te komen.
    Handschoenen borduren doet me denken aan mijn oma. Je maakt gewone handschonen heel speciaal.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's weer! En wat een leuke nieuwe projectjes allemaal☺. Dat borduren gaat je goed af hoor! Dat witte spul waarop je borduurt....is dat vlieseline of iets anders?
    Leuk, dat we mogen meegenieten van al dat moois! XX-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is oplosbaar borduurvlies, verkrijgbaar bij o.a. Rits In in Zwolle of een goede quiltwinkel. Groetjes Ellen!

      Verwijderen
  3. Very, very lovely projects!!
    Wunderschön!
    Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blog en wat kan je mooi borduren, dat lijkt me erg leuk om eens te proberen! Geniet van de nieuwe week!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, wil ook wel zo'n vestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt heel lief uit die bloemetjes. Ik ga eens kijken naar dat boek. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vejers Strand, daar waren wij vorig jaar in de meivakantie, Take me back....
    En dan je vest, prachtig. Dat wil ik ook wel eens proberen. Toch het boek maar kopen geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Denemarken staat ook nog op mijn lijstje, mooi daar! Wat een prachtige borduursels. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.