vrijdag 17 januari 2014

#crochetmoodblanket2014

Op het moment begeef ik mij in een zogenaamde 'blogdip'.
Qua projecten ben ik met teveel dingen tegelijk bezig, 
waardoor het mijns inziens allemaal niet opschiet.

En op dit moment slokt het 'normale' dagelijkse leven veel tijd op,
en liggen de prioriteiten vaak anders als dat ik graag zou willen.

At this moment I'm having a kind of  'blog dip'.
Too busy with too many things at the same time.
And daily life is asking a lot of time, more than usual at the moment.




Maar goed, ondanks dat ik dus nog teveel heb liggen,
ga ik toch (verrassend?) nog een nieuw project beginnen!!
Zoals ik al eerder heb laten weten heb ik weer de behoefte aan een groter project.
Sinds kort ben ik wat actiever op Instagram en daar kom ik dit project regelmatig tegen.

#crochetmoodblanket2014


Ik kwam erachter dat het initiatief bij ene Stacey Wentford-Hall uit Groot Brittanië ligt, 
 frofunky op Instagram. Het idee is eenvoudig: je gaat een deken maken met de kleuren die jouw stemming op dat moment weergeven. Je kunt een granny-vierkant per dag haken of een per week wat je maar wilt.


But, despite the fact that I've got a lot projects at the moment,
I'll start a new one!!! Surprising, isn't it? (:-))
I found this one at Instagram and I like it a lot.

#crochetmoodblanket2014


I found out that Stacey Wentford-Hall from Great Britain has initiated this project, 
she's called frofunky at Instagram. The idea is simple: make a blanket with colours that represent your mood in that particular moment. The project can be either made up of one square a week or one square a day.




Nu is 2014 alweer 17 dagen oud en ik wil elke dag een blokje haken.
Laat ik nu nog een projectje hebben liggen (:-)). Ik wist nog niet wat ik ervan wilde maken,
een kussen, een babydeken, zoiets had ik in gedachten.
Maar ik ga het gewoon veel groter maken!

Het is een eenvoudig patroontje en het blokje wordt niet heel groot.
Maar het is een heel leuk patroon om veel kleurtjes in te verwerken.
En gehaakt van mijn favoriete katoenen garens op haaknaaldnr. 2,5.

I want to crochet each day a granny. I'm going to work on a project that I had started a little while ago, but I didn't know what to make of it, a pillow (again!) or a baby blanket, something like that.
But now I'm going to make a big one!!

It's a simle pattern, but very nice to work with a lot of different colours.
I use my favourite cotton yarn and hook number 2,5.




 Het goede nieuws is dan dat er al 25 blokjes klaar zijn!

Het zal voornamelijk een Instagram-project worden,
maar ik zal hier af en toe ook een update geven natuurlijk.

The good news is that already 25 grannies have been made!
This will be mainly a Instagram Project,
but I will give an update now and then, of course.


En binnenkort krijgen jullie wel het kussen te zien (hier te lezen),
waar ik dus nog mee bezig ben
en er komt zelfs een fototutorial aan van iets nieuws.
Dus ik doe echt wel wat hoor,  maar..... alles op zijn tijd!

Een fijn weekend allemaal!


23 opmerkingen:

  1. happy crocheting!!!!!! this is a great project!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk & mooi zo'n haak productiviteit,
    maar vergeet niet te genieten rondom ...
    Fijn weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar jouw verhaal! Zit in dezelfde dip ;-) Van die granny heb ik ook een kussen gehaakt. Fijn patroontje, lekker simpel en haakt snel weg. Ziet er al erg mooi uit al die verschillende kleurtjes :-)
    Fijn weekend!
    Groetjes, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een granny per dag moet toch lukken denk ik zo en als je een rustig dagje hebt doe er gewoon 2 :).
    Wel een leuk idee zeg! En het is toch iets voor vrouwen om met meerdere dingen tegelijk bezig te zijn.
    En het gewone leven gaat inderdaad ook nog gewoon door.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles op zijn tijd! Ik ben ook wat fanatieker op Instagram, als op mijn blog. Dus ik herken het helemaal.. Het is trouwens wel een leuk vierkantje, die van je deken. Mooi!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vooral herkenbaar: Het met veel tegelijk bezig zijn, bij mij komt dan ook niets echt af. Ik ben je op instagram gaan volgen. Leuk. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vervelend een dipje...........maar daar hebben we allemaal wel eens last van. En je vierkantjes mogen er zijn hoor! Erg mooi!! Ik hoop dat we er nog meer te zien krijgen de komende tijd.

    Fijn weekend!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The blanket looks great. I love all those bright colors.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik houd zo van lezen én plaatjes kijken.. vandaar mijn blogvoorkeur. En dipjes, ach, niets moet toch? Bloggen is leuk, maar soms EVEN NIET ;-).
    xx
    Carolien
    (ps, je sterretjes hangen nog steeds zo mooi in mijn raam, denk dan elke x weer even aan jouw lieve gebaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zal dit een prachtige deken worden! Ik volg de voortgang op Instagram hoor, leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu snap ik het principe van de moodblancket..... Was het al tegen gekomen op Instagram en kan daar jouw vorderingen volgen..... Succes! Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wow dat gaat een hele mooie worden! Geniet van het creëren! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dipje of niet: je deken wordt in ieder geval geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Like the other comments...very pretty! Visiting from Annemarie's blog.

    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/01/my-first-knittingcrochet-bookwell-sort.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haakdipje.. ach over een tijdje heb je alle bijna tegelijk af ;)
    Wat een ontzettend leuk idee, van de moodblanket! Weer eens was anders als de Crochet Along deken!

    Haak je met Phildar Cotton 3?
    Het lijkt dikker n.l.

    Of is het Scheepjeswol?
    (sorry, weer een wolvraagje van mij;)

    Groetjes en een fijn (haak-) weekend verder!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik idd Phildar Coton 3, maar ook Catania en Katia capri. Allemaal heel fijn vind ik!
      Groetjes!

      Verwijderen
    2. Ja he, blijft mooi en je kunt ze mooi combineren.

      Verwijderen
  16. Ik ben net weer bezig uit mijn blogdipje te komen...hahaha...soms heb je dat gewoon en besteed je de energie aan andere dingen, komt vanzelf wel weer. Je gast lekker met je vierkantjes, ik bind dit veel leuker als de crochet along! Succes met al je projectjes!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat zou bij mij een heel raar deken worden met die hormoonschommelingen van tegenwoordig. :-) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bloggen én haken moet leuk blijven hoor, het is geen verplichting. Dusse... doe lekker waar je zin in hebt. En het wordt bijzonder mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.